foto

Kol dar nebuvo taip karšta, septintokai per literatūros ir technologijų pamokas, vadovaujami mokytojų Romos Danisevičienės, Ritos Černiauskienės ir Linos Andriukevičienės bei Algirdo Grabliausko, kūrė savo perskaitytų knygų reklamas. Mokiniai turėjo išreklamuoti pasirinktą knygą, įrodydami jos vertę savo amžiaus grupei ir atskleisdami turinio sąsajas su pasirinktomis viršelio kūrimo medžiagomis. O viršeliui kurti technologijų mokytojų rekomendacija turėjo panaudoti gamtines arba antrines žaliavas: tam galėjo pasitarnauti nereikalingi drabužiai, nebenaudojamos senos užuolaidos, staltiesės, gobeleno atliekos ar panašiai.

Reikia pripažinti, jog tai nemenkas iššūkis septintokams. Juk reikalavimai buvo dvejopi. Lituanistės pageidavo, kad jų ugdytiniai pasirinktų tikrai vertingą 12 – 15 metų paaugliui skirtą knygą ir reklamos viršelyje nurodytų jos autorių bei pavadinimą, o pasirinktą kūrinio citatą arba savo individualią mintį, kodėl verta skaityti šią knygą, užrašytų ant skaidrės, skirtos viršelio pristatymui. Sakytumėt, paprasta kaip dukart du. Deja, taip atrodo tik iš pirmo žvilgsnio. Matote, technologijų mokytojams reikėjo, kad net autorius ir pavadinimas viršelyje būtų pagaminti irgi iš gamtai draugiškų medžiagų. Juolab kad mokytoja Lina darbo pradžioje visus perspėjo: „Būtinai turi būti panaudojamos antrinės medžiagos, gamtinės medžiagos, tad, kilus įtarimui, jog darbams pagaminti naudojami specialiai projektui nupirkti nauji daiktai ar medžiagos, pasilieku teisę darbo nevertinti.“ 

Tai kaipgi tokiu atveju nepasistengsi... Norisi juk gauti du gerus pažymius tiek iš literatūros, tiek iš technologijų. Pats projektas užtruko maždaug tris savaites ir gegužės mėnesį buvo pristatytas integruotose literatūros bei technologijų pamokose. O kaip septintokams sekėsi, galite įsitikinti peržiūrėję keletą mokinių darbų. 


Rita Černiauskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja