foto

Rugsėjo 13 dieną suomių mokytojų grupė iš Imatros pradėjo savo viešnagę Alytuje. Pažintį pradėjome nuo mokyklos savitumo – mūsų koplyčios – maldos, susikaupimo ir ramybės oazės mokykloje. Tuomet abiejų mokyklų komandos susitiko gimnazijos aktų salėje, kur ERASMUS+ projekto „Apie STEAM netradiciškai: vientisumo paieškos“ vadovas Mindaugas Visockas supažindino svečius su trijų dienų planu ir veiklomis. Mūsų direktorė Loreta Šernienė papasakojo apie Šv. Benedikto ilgosios gimnazijos savitumą ir puikią galimybę regiono mokiniams gauti ne tik nacionalinės, bet ir tarptautinės programos išsilavinimą. Susitikime nuotoliniu būdu dalyvavo ir mūsų projekto koordinatorė Agnė Janušaitytė. Viešnias sužavėjo tiek mūsų gimnazijoje, tiek visoje Lietuvoje sudaryta galimybė nuotoliniam bendravimui naudoti „Swivl“ robotuką dėl jo paprasto valdymo ir galimybės persinešti ten, kur mokytojui patogiausia.

Tada svečiai buvo pakviesti stebėti pradinių klasių mokytojos Dalios Paleckienės vedamos lietuvių kalbos pamokos, kurios metu buvo rodomos IT galimybės žaismingai su planšetėmis, robotukais ir SMART lenta mokytis sakinio rūšių 4b klasėje. 4a klasė su mokytoja Aurelija Šeduikiene irgi gimtosios kalbos pamokoje diskutavo apie patyčias. Viešnias stebino tai, kad mūsų pradinukai laisvai kalba angliškai ir patys vertė tai, ką buvo pasirašę lietuviškai. Integruotą matematikos ir fizinio ugdymo pamoką aktų salėje rodė ir 3a klasė su mokytoja Vaida Neifalte. Buvo stebima ir tų pačių trečiokų plaukimo pamoka baseine. Čia mažieji mokėsi žaisdami. Anot fizinio ugdymo pamokas rodžiusios mokytojos Jolantos Tartenienės, žaidimai leido vaikams pakartoti ir įtvirtinti anksčiau išmoktus pratimus bei judesius, didino pamokos emocingumą, ugdė iniciatyvumą, savarankiškumą ir mokėjimą veikti grupėje.

Aktyvios fizinio ugdymo pamokos negali nepatikti, ypač kai jose panaudojama interaktyvi universali edukacijos ir judesio platforma, kuo buvo galima įsitikinti ir mokytojos Jolantos pamokoje 8b klasėje. Visos keturios Imatros mokytojos išbandė savo jėgas ir ištvermę gimnazijos rūsyje įrengtoje treniruoklių salėje. Pačią salės įrangą ir fizines veiklas, kurių metu sportuojama su pulsometrais, fiksuojančiais asmeninius fiziologinius duomenis demonstravo mokinės Gabija Gudeliauskaitė (IIa) ir Gustė Zarauskaitė (IIc). 

Imatros Kosken vidurinės mokyklos mokytojos džiaugėsi pačia mokykla, jos šviesiomis erdvėmis, augalų gausa, dėmesiu savo tapatybei – gimnazijos emblemai ir himnui. O ypač jas džiugino drąsūs, gražiai pradinėse klasėse rašantys vaikai, kurie per pertraukas mielai jaukiai patys prieina, apsikabina. Paliko įspūdį ir tai, kad per pamokas patys pradinukai daug kalbėjo, buvo įsitraukę į pamokas, laisvi, nesuvaržyti ir mokytojams nereikėjo jų raginti. Tikrai stebino iš dvikalbės – suomių ir anglų kalba dėstančios – mokyklos atvykusias mokytojas mūsų mokinių anglų kalbos žinios.



Projekto komanda