foto

Šie mokslo metai buvo ne tik pilni iššūkių, bet, gimnazijai keliaujant į Tarptautinio bakalaureato programas, jie prisipildė ir gerų mokinių darbų.

Tarptautinio bakalaureato (toliau - TB) programose labai svarbią vietą užima mokymasis tarnaujant (service learning), todėl, ruošiantis startui tapti TB mokykla su dviem tarptautinėmis programomis, jau šiais metais netrūko įvairių veiklų, kai mokiniai mokėsi tarnaudami kitiems.

Penktokai (5c klasė) išbandė socialinę-pilietinę veiklą, kurios organizavimas buvo atnaujintas remiantis TB service learning modeliu, apimančiu penkis etapus: tyrimą, pasiruošimą, veiksmą, refleksiją ir demonstraciją. Mokiniai pirmiausia „ištyrė“ save, nurodė, kas jiems patinka, kas juos domina, tuomet ieškojo, kokie aplinkinių poreikiai bei kaip šie poreikiai būtų naudinga jiems patiems. Daugelis pasirinko sutvarkyti aplinką – dalis rinko šiukšles grupelėse, dalis dviese, o kai kas pasikvietė ir kaimynus į talką. Nemažai mokinių rinkosi padėti gyvūnų prieglaudoje, kur vedžiojo prieglaudos šunis, tvarkė kačių gyvenamąsias patalpas ir kt. O kažkas, ištyręs save, atrado, kad gali kurti video ir taip bendraklasiams padėti išmokti apie istorines asmenybes.

Devintokai (Ic klasė) jau antrus metus įgyvendino savo projektus pasirinktai bendruomenei. Nemažai projektų buvo susiję su netiesiogine tarnyste – kurti įvairūs tinklapiai, instagram paskyros, kuriose mokiniai dalinosi savo pasirinktai bendruomenei aktualia informacija, pavyzdžiui, apie sveiką gyvenseną, pinigų taupymą, klimato kaitą. Visgi daliai pavyko, net ir užsitęsus karantinui, įgyvendinti tiesioginės tarnystės veiklas. Vienas projektų buvo skitas vaikų dienos centro „Gali“ bendruomenei, kurios nariai turėjo galimybę atvykti į žirgyną ir atsipalaiduoti bei patirti geras emocijas bendraujant su žirgais. Ilgai trukęs planavimas prisidėti prie kito vaikų dienos centro veiklų davė rezultatų – kito projekto įgyvendintojos net kelis kartus buvo susitikusios su vaikais, kuriems organizavo užsiėmimus ir kitaip parėmė pasirinktą vaikų dienos centrą. Devintokai taip pat nepamiršo gyvūnų ir skyrė savo projektus būtent jiems. Vienas pavyzdžių – pagalba miesto paukščiams peržiemoti, parūpinant jiems tinkamus inkilus ir lesyklas.

Dešimtokai (IIc klasė) išbandė naują veiklą – „Pažink. Suprask. Veik!“, kurioje susijungė net trys sritys: karjeros ugdymas, socialinė-pilietinė veikla ir TB Diplomo programos kūrybos, judumo, tarnystės (CAS) elementai. Be nuostabių kūrybinių darbų ir pagirtinų fizinio aktyvumo veiklų dešimtokai patys rinkosi, kokią tarnystės veiklą norėtų įgyvendinti. Dalis mokinių rinkosi aplinkos tvarkymą: vieni rinko šiukšles, kiti pavasarį tvarkė miesto parkus, pilnus prilūžinėjusių šakų. Taip pat buvo ir prisidėjusių prie vaikų dienos centro gerovės, mokinių savivaldos, mokymosi pagalbos veiklų. Dėmesio iš dešimtokų sulaukė ir Alytaus miesto senoliai. Mokiniai rašė atvirukus seneliams, lankė juos, padėjo namie, pavyzdžiui, nuvalydami langus ir kt. 

Visko net ir neišvardinsi! Džiaugiamės gerais Šv. Benedikto gimnazijos mokinių darbais ir ypač mokinių ūgtelėjimu, kurį tie darbai (veiklos) jiems suteikė. Tikimės, kad kiti mokslo metai bus dar turtingesni savo mokymosi tarnaujant galimybėmis!


Mokytoja Rūta Brazlauskaitė