foto

Birželio 16 dieną IIc klasės gimnazistai pristatė metus laiko vykdytus savo asmeninius projektus. Projektai nustebino savo įvairumu – kūrybiniai, tiriamieji, taikomieji ir pažintiniai. Kuriantieji gilinosi į muzikos pasaulį ir bandė atnaujinti savo muzikavimo įgūdžius, rašė apsakymus, įrašė audio knygą, fotografavo, gilinosi į tekstilės subtilybes ir rūbų dizainą, piešė mitologines baltų dievybes. Mokiniai, pasirinkę taikomąjį projekto pobūdį, gilinosi į IT galimybes ir matematikos žinias ir kūrė kompiuterinį žaidimą, interaktyvią matematikos atmintinę, praktiškai išbandė savo sukurtą edukaciją su žirgais bei laiko planuoklį, mitybos programą sportuojantiems, augino Karmelo rūšies pomidorą namų sąlygomis ir netgi užsiėmė krikščioniškosios savanorystės veikla. Pažintinis darbas siejosi su noru pažinti save ir savo galimybes išbandant save pasirinktose profesijose. Tiriamieji darbai siejosi su istorijos, biologijos bei religijos sritimis. Gimnazistams rūpėjo moterų vaidmuo Antrajame pasauliniame kare, informacinio vaizdo įrašo apie grobuonišką Rusijos politiką sukūrimas, Dievo įtakos žmonių gyvenimui analizė ir netgi anglų kalba buvo parašytas darbas apie šizofrenijos ir depresijos poveikį smegenims. 

Kol klausėmės pristatymų, jautėme, kad praturtėjo ne tik patys gimnazistai, darydami šiuos projektus, bet ir pačios konferencijos dalyviai. Asmeninis projektas parodė, kad iš tiesų ne tiek svarbus yra sukurtas produktas ar pasiektas rezultatas (nors kai kurie iš jų yra tikrai reikšmingi), kiek tai, kad pagal tarptautinio bakalaureato principus besimokantieji mokiniai įgyvendino savo svajonę, įgijo daug įgūdžių ir pajuto pasitenkinimo jausmą, kad padarė viską, ką norėjo, pasiekė tai, ko tikėjosi, o kartais lūkesčiai pranoko patys save!

Atlikdami šį projektą, mokiniai ne tik geriau pažino save, išmoko planuoti laiką, laikytis projekto kūrimo terminų, bet ir parodė, kad yra visiškai pasirengę diplomo programai. Jau šiandien matome, kokie turėtų būti nuostabūs jų Diplomo programos darbai – Pažinimo teorijos paroda (TOK exhibition), vidinio vertinimo (Internal assesment) projektai, išplėstinis rašinys (Extended essay) ir kt. darbai.

Keletas minčių iš pačių gimnazistų refleksijos (kalba netaisyta):

„Manau, kad projektas man suteikė daug vertingos patirties ir žinių, kurių ir norėjau įgauti. Tam, kad pasiekčiau savo norimus tikslus ir padaryčiau produktą, <...> turėjau vystyti savarankiškumo, kantrybės ir tyrinėjimo įgūdžius, taip pat kaip ir išmokti puikiai planuoti savo laiką. Savo pasiektu rezultatu ir pabaigtu produktu esu patenkinta. Jis atitinka mano vizijas ir norus, kokius turėjau projekto pradžioje, dar planavimo pradžioje.“

„Pastebėjau, kad šis projektas ne tik padėjo man geriau išsiugdyti asmenines savybes, pažinti save, bet ir išmokė džiaugtis mažomis pergalėmis ir leido suprasti tai, kad normalu yra klysti. Man asmeniškai šis projektas buvo labai naudingas, nes lavinau kūrybiškumo įgūdį ir patobulinau gebėjimą planuotis laiką <...>“

„...išmokau įvertinti, kokie šaltiniai yra patikimi, kaip ieškoti tinkamos literatūros bibliotekose, ir kad <...> galiu lengviau surasti informacijos projektui.“

Norisi užbaigti straipsnelį viena iš gimnazistų minčių: „Jaučiuosi, kad padariau viską, ką galėjau, ir todėl tuo didžiuojuosi“. Mes irgi jumis didžiuojamės!

Sėkmės gimnazistams tolesnėje pažinimo kelionėje!


Asmeninio projekto koordinatorė Lina Kankevičienė