foto

„Aš sužinojau, kad...“ – tokią užduotį paskyriau III klasės mokiniams, prieš jungiantis į didžiausią „Swedbank“ inicijuotą nuotolinę pamoką „Mokonomika“. Kartu su beveik ketvirtadaliu milijono Lietuvos gyventojų, kaip teigė vedėjas Rolandas, stebėjome finansinio raštingumo, pilietiškumo, kūrybingumo pamokas.

Sveikinimo kalboje Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė paminėjo, kad šis renginys – tai iniciatyva kurti kitokias pamokas. Lektorė Šarūnė Smalakytė (startuolių erdvės „Rockit“ vadovė) pasakojo apie sėkmingus startuolius ir kaip jie tampa „vienaragiais“ (paminėjo lietuvę Mildą Mitkutę – „Vinted“ įkūrėją). „Swedbank“ Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė (ji vaikams parašiusi knygą apie finansus) kėlė klausimus: „Kas yra visko norėtojai?“, „Ar tikrai visus norus reikia įgyvendinti?“. Apie mokesčius, jų atsiradimo istoriją įdomių faktų pateikė Vytenis Šimkus („Swedbank“ vyresnysis ekonomistas). Lietuvos šaulių sąjungos narys Gabrielius Liaudanskas–Svaras paprastais pavyzdžiais paaiškino, kas yra pilietiškumas (nuo paprasto kasdienio pasisveikinimo „labas“ iki labai globalių dalykų, tokių kaip meilė Tėvynei).

Įdomios ne tik pamokos, bet ir pertraukėlės. Į vedėjo klausimą „Kokia pamoka labiausiai patiko mokykloje?“ vyriausias „Swedbank“ Lietuvoje ekonomistas Nerijus Mačiulis atsakė, jog kūno kultūra ir matematika (paaiškino, kad abu šie dalykai treniruoja, vienas – kūną, o kitas smegenis).

Kuo gi naudingos šios pamokos vienuoliktokams? Nojui ir Mykolui įdomiausia buvo lektorių Tomo ir Kristupo pateikti garsių filosofų teiginiai, kad buvimas kalėjime padeda, tai yra, kad suvaržymai išlaisvina. Domantę privertė susimąstyti Svaro teiginys: ,,Renkuosi pats dalyvauti istorijoje nei apie tai skaityti iš knygų“. Kamilė paantrino, kad tokios pamokos leido pažvelgti kitaip į save ir į supantį pasaulį, suprasti, kad norai gali skirtis nuo svajonių, kad žmogus yra pilietiškas tada, kai jis rūpinasi savo artimaisiais bei aplinkiniais. Ugnei labiausiai patiko pamoka apie savo talentų pastebėjimą ir mintis: „Patikėk, išdrįsk ir pradėk!”. Emiliui taip pat patiko mintys apie mėgstamo darbo paieškas, apie svajonių siekimą. Oskaras pasikartojo, kad šios pamokos suteikė informacijos, kaip siekti tikslų. Rugilei, kaip ir Rokui, įsiminė patarimas, jog negalima pasitikėti reklama, ypač paskolomis, pradedantysis investuotojas turi žinoti, kad didelė grąža yra ir didelė rizika. Danielius sužinojo, kad per dieną mes 1140 kartų paliečiame savo telefoną.

Džiaugiuosi, kad ši pamoka patiko ne tik man, bet ir mano mokiniams.


Matematikos mokytoja Angelė Jonienė